Ahoj,
předminulý týden jsem měnil v autě olej.. Bohužel jsme nemohli odšroubovat víko olejového filtru a tak ten jsem vyměnil až teď o víkendu.
Od té doby mám ,ale problém.. Když auto dlouho stojí - víc jak 10-12 hodin. Tak se mi po nastartování červeně rozbliká kontrola oleje a je slyšet 3 pípnutí. Pak to hned zasne a už se to za jízdy nijak neprojevuje.. Z manuálu jsem se dočetl ,že to signalizuje nízký tlak oleje.
Ovšem je tu několik věcí ,které je třeba také napsat a to:
1) Otec ,který filtr měnil si není jistý jestli ho tam náhodou nedal obráceně. Starý filtr měl uvnitř po celé délce děrování.. ten nový však na jedné straně děrování kousek nenměl a nikde nebylo prý naspáno co je vrch a co spodek..
2) Na víku filtru je předepsáno utažení 25Nm .. Automechanik co to sním dělal trvdí ,že to jen utahuje rukou a protože neměli momentový klíč tak to jen dotáhli rukou ... ovšem pokud je tam jednou předepsáno 25Nm tak to má asi nějaký smysl ne? nevíte o tomhle někod víc? Jak velká síla to je ..25Nm ... nemám představu.
3) Když jsem kontroloval stav oleje tak je ho tam o něco víc nad předepsanou míru.. V manuálu je to rozděleno na sekce C,B,A (B je to vroubkovaný, A je nad tím do zakřivení.) Já mam olej v půlce sekce A.
Co jsi o tom odborníci myslí? I když myslím ,že jsem si odpověděl sám a musím se na ten filtr podívat a nechat to dotáhnout .. Pak se uvidí. Blbý je ,že se na to můžu podívat až zase o víkendu. Bojím se abych mezítím tomu něco neudělal